UTAZNI JÓ!

Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás.

Ausztriában jártunk
(2011.szeptember 3-7)

2011.szeptember 3-án indultunk útnak feleségemmel Ausztriába, hogy 4 napot töltsünk a festői szépségű Salzkammergut régióban.

Ezzel a kis képes élménybeszámolóval szeretnénk kedvet csinálni mindenkinek, hogy ellátogasson erre a mesebeli helyre.

Salzkammergut talán a legszebb alpesi táj Felső-Ausztria és Stájerország határán, a mészkőalpokban mélyen fekvő tavaival és égbenyúló hegyormaival. Ez nyugati szomszédaink egyik leglátogatottabb idegenforgalmi központja, olyan világhírű üdülőhelyekkel, mint Bad Ischl, Bad Ausse, Gmunden vagy Hallstatt.

Tágabb értelemben a Traun-vidéket értik alatta mintegy 2350 km2-es területével, szűkebben a festői alpi tavak tartoznak ide. Salzkammergut rendkívül változatos: itt találhatóak az Alpok nagy mészkővonulatának szaggatott szirtjei, s természeti szépségei és különleges éghajlata okán évről évre turisták százezrei keresik fel.
A négy nap alatt szerettük volna megnézni Hallstatt városát, amely a világörökség része, felvonóval eljutni a Krippenstein nevű hegycsúcsra, amely 2100 m magason fekszik és itt kiállni a Five fingers (Öt ujj) nevű kilátóra, amely alatt 400 méter mélység húzódik. Terveink között szerepelt még a Lichtenstein szurdok bejárása is, amely az Alpok egyik leghosszabb és legmélyebb (300 m) bejárható vadvízi szurdokainak egyike.

Kicsit izgultunk az időjárás miatt mert szeptember lévén az Alpokban ilyenkor már igen sok esőre lehet számítani, de szerencsére az itt töltött négy napból egy volt esős, a többi napon megkegyelmeztek nekünk az égiek.

Útnak indultunk hát, hogy a 485 km-es utat, mintegy 6 és fél óra alatt megtéve megérkezzünk a szálláshelyünkre Gosauba, amely 16 km-re fekszik egyik fő úticélunktól, Hallstatt városától.

Dorog-Gosau 485 Km

Érkezés Gosauba

Szállásunk

Az út elég fárasztó volt, de a látvány, ami a szállásra érkezéskor fogadott minket feledtette az utazás fáradalmait. Az erkélyről csodálatos kilátás nyílt a hegyekre és az alpesi táj szépsége lenyűgöző volt.

Kilátás az erkélyről

Aznap már nem indultunk hosszabb útra, így egy frissítő zuhany és egy kis pihenő után lesétáltunk, hogy megnézzük a szállásunk környékét. Itt készítettük az alábbi képeket.

Úgy terveztük, hogy másnap megnézzük a világörökség részét képező Hallstatt nevű városkát, de valami azt súgta, hogy amíg jó az idő inkább menjünk felvonóval a Dachstein- hegységcsoport 2100 m magasan fekvő Krippenstein nevű csúcsára az Öt ujj (Five fingers) kilátóhoz. Ez a döntésünk később igen jónak bizonyult, mivel másnap már nem volt túl jó idő és a csúcsról igen csak kevés tárult volna elénk az egyébként fantasztikus kilátásból.

Elindultunk hát a felvonóhoz, amely két részletben viszi az utasokat a kilátóhoz.
A következő képeken a felvonós utazást örökítettük meg, ami szintén nagy élmény, de annak aki tériszonyban szenved ez a program nem lesz a kedvence:)

A felvonós utazás végén érkezünk meg a 2100 m magasan fekvő Krippenstein csúcsra. Különös érzés, hogy a szemben lévő gleccsert jég és hó borítja mi pedig nyárias öltözékben, jó időben sétálunk a kilátó felé.

A kilátóhoz vezető úton gyönyörű kilátás nyílik a Hallstatti tóra és környékére. Ahogy közeledünk az izgalmunk egyre fokozódik, hiszen annyit olvastunk az Öt ujjról és annyi képet nézegettünk róla, de élőben látni és kiállni rá nem ugyanaz az érzés.

Közeledünk. Háttérben az Öt ujj (Five fingers) kilátó

Mielőtt azonban kilépnénk a 400 m mély szakadék fölé egy kicsivel bővebb információval szolgálok a kilátóval kapcsolatban:

Az Öt ujj kilátó az Alpok leglátványosabb objektuma, ahonnan csodálatosan szép kilátás nyílik a Hallstatt-i tóra és a körülvevő hegyekre, körülbelül 400 méter közvetlen (sziklás) mélység van a kilátópont alatt, ami fölé kiszögelésként emelkedik. Lélegzetelállító érzés, az Öt ujj valamelyikébe kiállni és lenézni a mélységbe.

Az Öt ujj az abszolút csúcspontja a Krippenstein fennsíkra tett gyalogtúrának, amely a felvonó II. szakaszának végállomásától mintegy 30-45 perces mindenki számára elérhető (gyerek, idős, kicsik szállításához, babakocsit biztosítanak a felvonó végállomásán) túra.
A kilátóhoz vezető út, jól kiépített túristaút (kőzúzalék), enyhe emelkedőkkel.

Az Öt ujj mindegyik ujja egy különlegesség, például az egyik híd alja teljes egészében üvegből készült. Egy másik, a látogatók részére egy nagy, barokk képkeretet biztosít, hogy mögé állva, keretezett képet készíthessen a mögötte megjelenő Hallstatt-i tó látványával. Egy másik egy dobbantóval rendelkezik (ugródeszka fémből), azok részére akiknek az adrenalinszintje túl alacsony és szeretnék megemelni, egy ejtőernyős ugrással.
Az Öt ujj éjfélig ki van világítva, így még este is látható a messzi távolból, a tó partjáról is.

Most pedig irány a kilátó és a lélegzetelállító látvány, amelyre már oly régóta várunk.

Aki teheti ne hagyja ki ezt az élményt, persze szerencse is kell hozzá, hogy a csúcson ilyen szép idő legyen és gyönyörködhessünk a pazar kilátásban.

Ezután elindultunk vissza a felvonóhoz és búcsút mondtunk ennek a csodálatos helynek. Reméljük eljutunk még ide máskor is.

Élményekkel telve ültünk autóba és indultunk haza a szállásra, de útközben még megálltunk a Hallstatti-tó partján, amely szintén szemet gyönyörködtető látványban részesíti az embert.

Aznapra már csak egy kis pihenés maradt hátra, vacsora a teraszon és egy üveg finom bor elfogyasztása koronázta meg ezt az élménydús napot.

Másnap esős napra ébredtünk, de úgy döntöttünk elindulunk Hallstattba, hiszen ez volt az utolsó előtti napunk és még sok mindent szerettünk volna megnézni. Abban reménykedtünk, hogy kijavul az idő, de aztán sajnos nem volt szerencsénk. Egész nap barátságtalan volt az időjárás ennek ellenére jól éreztük magunkat Hallstattban, de úgy döntöttünk, hogy utolsó nap ha jó idő lesz visszatérünk már csak azért is mert nem szerettük volna ha csak esernyős és borongós képeket tudunk készíteni ebben a meseszép kisvárosban.

Nem volt mit tenni ez a napunk ilyen esernyősre sikeredett, de mint mondtam másnap délután visszatértünk, amikor már szép napsütéses időben sétálhattunk a városban. Előtte azonban reggel meglátogattunk egy másik népszerű turista célpontot, amely nem más, mint a Liechtenstein-szurdok.

Eljött hát az utolsó nap reggele és elindultunk a Gosau-tól 70 km-re fekvő Sankt Johann im Pongau-ba ahol a szurdok található. Mielőtt megkezdenénk a kirándulást ezen a szép helyen, tudjuk meg egy kicsit többet erről a látványosságról:

A Liechtenstein-szurdok az Alpok egyik leghosszabb és legmélyebb (300 m) bejárható vadvízi szurdokainak egyike mindig megér egy látogatást. A Liechtensteinklamm nemcsak egyike a legszebb szurdokoknak, de egyike a legmélyebb vadvíz formálta szakadékoknak az Alpokban. A vad romantikájú természeti jelenség, melyhez számtalan monda fűződik, 1875 óta nyűgözi le látogatóit.
Minden évszakban nagyszerű élményt nyújt az egész családnak, hiszen biztonságos hidakon, és lépcsőkön bejárható a szoros. A kiépített út végén egy hatalmas vízesés vár bennünket.
Természetesen stabil túracipő ajánlott, és az évszaknál mindig melegebb ruházat. A séta időtartama kb. másfél óra. Május elejétől október végéig látogatható.

Most pedig induljunk útnak és a fényképek segítségével járjuk be ezt a pompás természeti látványosságot.

A túra végeztével ugyanazon az útvonalon térünk vissza a parkolóhoz, így még egyszer megcsodálhatjuk ezt a fantasztikus természeti képződményt.

Szerencsére az időjárás megkegyelmezett nekünk az utolsó napra, így szint nyári melegben indulhattunk vissza Gosauba a szállásunkra. Örültünk, hogy jó idő lett, mert így a tervünk, hogy a szurdok meglátogatása után visszatérünk Hallstattba, valóra vált. Irány tehát a szállás, egy kis felfrissülés és már indulunk is a gyönyörű kisvárosba, amely méltán szerepel az UNESCO Világörökség listáján.

Hallstatt neve a kelta hagyományok szerint „a só helye”, lakosainak száma 1000 fő, ami a hely szűke miatt lényegében évek óta nem is változik. A városka érdekessége, hogy egyetlen főutcából (Seestrasse) áll.

A városka a szikla lábához, egymásra épült házak csodálatos sorából áll, a városlakók a már említett helyszűke miatt, a ház falához gyümölcsfákat ültettek és felfuttatták azokat a falon.

Különleges ékszere a festői természeti környezetén kívül az a kis gótikus templom, melynek három különösen szép szárnyasoltára van.

Hallstatt főtere:

A helyszűkével küzdő kisváros különös és egyben bizarr nevezetessége a templom kertjében található teraszos temető, melyben a halottak maradványait 10 évente kiássák, majd koponyájukat kifehérítik. A koponyákat festett virág- és babérkoszorúkkal ékesítik, majd a fehér „homlokra” gót betűkkel vésik fel a elhunyt nevét. A templom melletti sziklafalba vájt Csontház így őrzi a megboldogult földi maradványait.

További képek Hallstattról:

Elérkezett hát a búcsú ettől a gyönyörű helytől. Rengeteg fényképet készítettünk a négy nap alatt, amelynek itt csak a töredékét láthatod kedves látogató. Ha egyszer eljutsz a világnak erre a csodaszép részére gondoskodj róla, hogy legyen elegendő hely a fényképezőgépeden, mert itt minden pillanat a megörökítésért kiált.

Jó utazást, sok-sok élményt és szép emlékeket kívánok mindenkinek!

Oldal: Ausztria 2011
UTAZNI JÓ! - © 2008 - 2024 - ipolyiferenc.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen